Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
steffeg
Vychutnaj
steffeg


Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 08-05-16

Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Empty
InläggRubrik: Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin   Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Emptyons maj 21, 2008 4:04 pm

Den här tråden kunde hamnat nästan i vilken del som helst tycker jag, för det handlar om Offside, det enda fotbollsmagasinet i Sverige värt namnet.

Alla deras artiklar är så sjukt insugande, har man väl börjat läsa om ett lag i Armenien så kan man inte sluta trots att man tyckte att det verkade helt idiotiskt från början. Jag köpte boken för några månader sen "Bollkänsla" med en samling av deras bästa artiklar genom åren och jag plöjde igenom de där 500 sidorna som jag aldrig gjort förut, jag som är sämst i världen på att läsa böcker. Den rekommenderas varmt.

Tänkte att vi kunde diskutera olika delar från tidningen här, klassiska artiklar osv. Tänkte ta upp två stycken med en gång. Det första från senaste numret med Bosse Karlsson och UEFAs domarkår, jag är helt besatt av att analysera domarens alla rörelser nu pga den artikeln. Men jag tycker det var dåligt att de inte tog upp något om Anders Frisk avsked som domare och dess omständigheter. Undrar också hur mycket skit Peter Fröjdfelt fick för att han missade en given straff i UEFA-cupfinalen.

Sen var det en äldre artikel om den Ouden skriven av den där holländaren jag inte minns namnet på. Han ger en cynisk bild av Allsvenskan som jag älskade, en klockren analys han är för övrigt den bästa journalisten de köper in artiklar av.
Till överst på sidan Gå ner
Curtis

Curtis


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 08-05-15
Ålder : 38
Ort : Kungälvsbo i Exil

Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Empty
InläggRubrik: Sv: Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin   Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Emptyons maj 21, 2008 4:27 pm

Jag gillade verkligen det nummret som kom ngn gång innan Allsvenskan drog i gång 2007.

När dom gjorde väldigt intressanta intervjuer med gamla allsvenska legender.
Till överst på sidan Gå ner
Vikash

Vikash


Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 08-05-15

Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Empty
InläggRubrik: Sv: Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin   Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Emptyons maj 21, 2008 4:32 pm

Boken är helt sjukt bra, liksom Simon Kuper vilken är journalisten du talar om. Gillar också Den Ouden-intervjun skarpt.

Förstår precis vad du menar med
"Alla deras artiklar är så sjukt insugande, har man väl börjat läsa om ett lag i Armenien så kan man inte sluta trots att man tyckte att det verkade helt idiotiskt från början.".
Så är det verkligen. Domarartikeln tyckte jag verkade pung först, så jag lästa hela numret utom den. Sen i går kväll läste jag den i brist på annat och de var fan det mest intressanta på länge, solklart den bästa artikeln i numret!
Till överst på sidan Gå ner
koka-kola veins

koka-kola veins


Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 08-05-15
Ort : Glenn

Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Empty
InläggRubrik: Sv: Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin   Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Emptyons maj 21, 2008 4:37 pm

Har inte fått tid att läsa igenom hela nya numret än, men det jag gått igenom hittils lovar väldigt gott - domarartikeln var riktigt riktigt bra.

Mitt favoritreportage genom tiderna är nog det om Cooköarna, Den Ouden-intervjun och artikeln om AIKs firma rankar också högt. Och texten om Millwall också, fan vad bra den är. Trist att Mattias Göransson har försvunnit dock, han skrev väldigt bra och intressant tyckte jag. elephant
Till överst på sidan Gå ner
steffeg
Vychutnaj
steffeg


Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 08-05-16

Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Empty
InläggRubrik: Sv: Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin   Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Emptyons maj 21, 2008 5:04 pm

Det jobbiga med de senaste numren av Offside är att pga dem och deras vinklingar så tror jag själv att Alexandersson och Allbäck är skitbra spelare - bara lite missförstådda. Det känns som att alla spelare blir skitbra om man ser det ur journalisternas perspektiv, men jag vill ändå inte säga att det är något som drar betyget på något sätt, tvärtom ger det mig bara helt nya perspektiv att se på saker inom fotboll.
Till överst på sidan Gå ner
Crustan*

Crustan*


Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 08-05-17
Ålder : 33
Ort : Åkersberga

Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Empty
InläggRubrik: Sv: Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin   Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Emptyons maj 21, 2008 8:17 pm

steffeg skrev:
Det jobbiga med de senaste numren av Offside är att pga dem och deras vinklingar så tror jag själv att Alexandersson och Allbäck är skitbra spelare - bara lite missförstådda. Det känns som att alla spelare blir skitbra om man ser det ur journalisternas perspektiv, men jag vill ändå inte säga att det är något som drar betyget på något sätt, tvärtom ger det mig bara helt nya perspektiv att se på saker inom fotboll.
Håller med. Lite hjärntvättad blir man. Kände sympatier för både Alexandersson och Milan efter att ha läst dessa artiklar, två ting som jag annars håller ganska lågt.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Empty
InläggRubrik: Sv: Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin   Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Offside - Sverige bästa fotbollsmagasin
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Off Topic-
Hoppa till: