Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Glädjeskaparen!

Gå ner 
+11
Bierhoff
Ummagumma
Tyst för fan
Vikash
trashbag
Borneo
koka-kola veins
Tinky Winky
Crustan*
Simon
Bravo
15 posters
FörfattareMeddelande
Bravo

Bravo


Antal inlägg : 29
Registreringsdatum : 08-05-15

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptylör maj 17, 2008 11:22 pm

Häromed gör jag detta till den officiela glasstråden!

Vilken är din favorit? Vilken är klassikern som man äter bara för att den är klassisk, även om den smakar skit? Vilken är den mest oatraktivaste glassen?

alla dessa frågor och många fler som du själv kan komma på diskuteras här!
Denna tråd gäller både för mjukglass och kioskglass (GB)!!!

själv är jag helt frälst till Ben&Jerry det finns inte nån annan glassmakare som kommer i närheten till deras standard. favoriten hos B&J är den med banan smaken och chokladbitarna. det finns inte nåt annat i matväg som kan göra mig gladare!

Så nu, Jalla Jalla prata på!
Till överst på sidan Gå ner
Simon

Simon


Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 08-05-16

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptylör maj 17, 2008 11:44 pm

Älskade Igloo, colaglassen med 2 pinnar, mumma. 88:an är riktigt go med, har dock inte ätit den på 6 år, fick reda på att jag var nötallergiker för just 6 år sen. Annars en riktigt varm sommardag är det inget som slår en mjukglass.
Till överst på sidan Gå ner
Crustan*

Crustan*


Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 08-05-17
Ålder : 33
Ort : Åkersberga

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 12:51 am

Blir oftast att man tar den största, Daim eller Tip Top. Säljs ju i skolan så det går åt en del under varma dagar. För övrigt förvånad över att GB kan öka sina priser varje år. Seriöst. 19 spänn för en Daim nu. Var ju typ 14 när man var liten.

Hemmaglass/"glass-i-tallrik"-favoriten är lemoncurdglassen med marängbitar i. Riktigt god. Från SIA är den.
Till överst på sidan Gå ner
Tinky Winky
Aaawh
Tinky Winky


Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 08-05-16
Ort : Gävle

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 1:43 am

Hallå, 88:an är överlägset den bäste glassen av dom alla! Sjukt underbar. Även nogger och daim-struten är riktigt goda. Håller även med dig där om priset Crustan, det är väldigt trökigt och bara behöva betala mer och mer för varje år som går för en glassjävel, det är åt helvete helt enkelt ;(
Till överst på sidan Gå ner
koka-kola veins

koka-kola veins


Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 08-05-15
Ort : Glenn

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 1:44 am

Sandwich är så jävla god.
Till överst på sidan Gå ner
Borneo

Borneo


Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 08-05-17

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 2:13 am

GBs nya Cornetto Lime eller vafan den heter är himmelsk, jag äter ingen annan glass just nu. Har för mig att den fanns för sisådär 7-8 år sedan fast då under namnet "Fresh", någon glassexpert som kan intyga?
Till överst på sidan Gå ner
trashbag

trashbag


Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 08-05-18
Ålder : 34
Ort : Västerås

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 2:44 am

Sjunker glassbehovet med åldern? jag är faktiskt inte så förtjust i glass längre. Troligtvis på grund av alla GB's bigpack-varianter man har skyfflat i sig under åren. Om jag skulle välja någon som funkar stabilt så är det Sandwich. Kulglass fungerar också bra om det finns goda smaker men det blir nog inte många glassar i år för mig.

EDIT; Glömde Magnum Strawberry White som fortfarande slinker ner. Den var min absoluta favorit innan glassbegäret sjunkte drastiskt.


Senast ändrad av trashbag den sön maj 18, 2008 2:49 am, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Tinky Winky
Aaawh
Tinky Winky


Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 08-05-16
Ort : Gävle

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 2:46 am

Jag tror nog mer att det är förståndet som har sjunkit, glass är ju det bästa som finns nästan! ;(
Till överst på sidan Gå ner
Vikash

Vikash


Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 08-05-15

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 2:46 am

Solero i alla dess färger och former. Så sjukt jävla gott så det finns inte, kan äta hur många som helst. Bäst är den där peach/yoghurt. GOTT GOTT I MAGEN.
Till överst på sidan Gå ner
Tyst för fan
Admin
Tyst för fan


Antal inlägg : 119
Registreringsdatum : 08-05-14
Ålder : 40
Ort : Falkenberg

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 2:47 am

Ahlgrens bilar...Fanns en glass som smaka så förra året? Har inte sett den iår, men den var ljuvlig.
Till överst på sidan Gå ner
https://atomheartmother.swedishforum.se
Ummagumma
Admin
Ummagumma


Antal inlägg : 70
Registreringsdatum : 08-05-14

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 3:00 am

Äh, man tjackar en redig Magnum Mandel när värmen tränger sig på...
Till överst på sidan Gå ner
https://atomheartmother.swedishforum.se/
Crustan*

Crustan*


Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 08-05-17
Ålder : 33
Ort : Åkersberga

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 1:03 pm

Ummagumma skrev:
Äh, man tjackar en redig Magnum Mandel när värmen tränger sig på...
De har ju tagit bort struten nu. Väldigt tråkigt.

Är ett stort citronfan men Cornetton jag smakade i veckan var ingen höjdare. Kanske var den för kall/hård. Blev besviken.


Senast ändrad av Crustan* den sön maj 18, 2008 1:27 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Bierhoff

Bierhoff


Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 08-05-15
Ålder : 33
Ort : Schweden

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 1:15 pm

Nogger och 88:an av klassikerna. Calippo citron/lime eller vad den heter och Cornetto Citron i år har varit jäkligt heta också.
Till överst på sidan Gå ner
Hank




Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 08-05-18

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 1:56 pm

Twister. Jävligt fin.
Till överst på sidan Gå ner
Borneo

Borneo


Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 08-05-17

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 1:57 pm

Crustan* skrev:
Ummagumma skrev:
Äh, man tjackar en redig Magnum Mandel när värmen tränger sig på...
De har ju tagit bort struten nu. Väldigt tråkigt.

Är ett stort citronfan men Cornetton jag smakade i veckan var ingen höjdare. Kanske var den för kall/hård. Blev besviken.

Förmodligen, den gör sig bäst i en nästan flytande form.
Till överst på sidan Gå ner
Smuts

Smuts


Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 08-05-16

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 2:11 pm

Jag har gråtit mig till sömns många nätter över att Magnum Double inte längre finns i frysdisken.
Till överst på sidan Gå ner
Crustan*

Crustan*


Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 08-05-17
Ålder : 33
Ort : Åkersberga

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 2:21 pm

Smuts skrev:
Jag har gråtit mig till sömns många nätter över att Magnum Double inte längre finns i frysdisken.
Vem är så dum att man tar bort en av de absolut godaste och populäraste glassarna ur sortimentet?
Till överst på sidan Gå ner
Bichkop

Bichkop


Antal inlägg : 68
Registreringsdatum : 08-05-15
Ort : Där jag är e’re alltid bäst

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptysön maj 18, 2008 3:11 pm

GB - GLASSMÖRDARE!
Till överst på sidan Gå ner
Curtis

Curtis


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 08-05-15
Ålder : 38
Ort : Kungälvsbo i Exil

Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Emptymån maj 19, 2008 3:08 am

Det känns sååå mycket sommar när man äter sin första mjukglass för året..
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Glädjeskaparen! Empty
InläggRubrik: Sv: Glädjeskaparen!   Glädjeskaparen! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Glädjeskaparen!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Off Topic-
Hoppa till: