Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Hur f*n tvättar man ur dax vax?

Gå ner 
+2
Sandberg
morgel
6 posters
FörfattareMeddelande
morgel




Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 08-05-16

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 3:21 am

Ja, ehrm, som topic lyder helt enkelt.

Bakgrundsstoryn lyder som så att jag var på en studentfest med folkparkstema igår, och då kändes ett redigt backslick som det enda alternativet vad gäller hårstyling. Därmed så fyllde jag håret med någon slags gelé, men det höll ju givetvis inte så himla bra. I slutskedet av förfestandet, en knapp halvtimme innan det bar av till kåren, fick jag dock syn på en burk av detta djävulens medel hemma hos en polare, och det verkade som världens bästa idé att bättra på frillan lite med hjälp av detta.

Det var det inte.

Nu, knappt 24 timmar efter att jag kom hem från onsdagskvällens aktiviteter, sitter jag här med ett två kilo tyngre huvud och en sliten jävla Christian Panucci-look som enda frisyralternativ, fem hårtvättar under dagen till trots. Det här är givetvis inte bra för självförtroendet, och moralen är nere på bottennivå. AIDEZ-MOI!
Till överst på sidan Gå ner
Sandberg
Utvikningsbrud
Sandberg


Antal inlägg : 54
Registreringsdatum : 08-05-16
Ort : Borås

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 8:23 am

När jag var yngre så använde jag daxvax en del. Fick då tipset att tvätta ut det med diskmedel. Det funkade.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.guliganerna.se
morgel




Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 08-05-16

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 12:59 pm

Diskmedel har jag testat utan något som helst resultat. Ingenting verkar bita på den här skiten.
Till överst på sidan Gå ner
Tyst för fan
Admin
Tyst för fan


Antal inlägg : 119
Registreringsdatum : 08-05-14
Ålder : 40
Ort : Falkenberg

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 3:44 pm

Jag har hört att matolja ska vara bra, vågar inte svara på om det är bra eller inte. Har aldrig använt skiten just för att man hört ett otal gånger om hur kletigt o jävligt vaxet är och att det är svårt att tvätta ur...
Till överst på sidan Gå ner
https://atomheartmother.swedishforum.se
morgel




Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 08-05-16

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 4:20 pm

Tyst för fan skrev:
Jag har hört att matolja ska vara bra, vågar inte svara på om det är bra eller inte. Har aldrig använt skiten just för att man hört ett otal gånger om hur kletigt o jävligt vaxet är och att det är svårt att tvätta ur...

Ofan. Låter så galet fel att det faktiskt kan vara rätt. Återkommer med resultat.
Till överst på sidan Gå ner
Ummagumma
Admin
Ummagumma


Antal inlägg : 70
Registreringsdatum : 08-05-14

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 4:25 pm

Vaxet är precis som kackerlackorna, det kommer att överleva Harmagedon.
Till överst på sidan Gå ner
https://atomheartmother.swedishforum.se/
morgel




Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 08-05-16

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 4:35 pm

Ja, ja, JA! Jag älskar dig TFF, och jag älskar rapsolja. Puss på er alla.
Till överst på sidan Gå ner
Smuts

Smuts


Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 08-05-16

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 4:36 pm

Dax Vax är verkligen djävulens påfynd. Första gången jag gjorde dreads (har haft det två gånger) så använde jag mig av Dax Vax då jag hade läst att hårt vax var bra att ha i, särskilt i början. Och visst, vaxet hjälpte väl någorlunda, men hur jävla kul var det sen att gå och lukta skit och dessutom inte få bort de där äckliga vaxklumparna ur håret. "Dreadsen" blev ett totalt fiasko och försvann efter några veckor. Andra gången blev desto mer lyckad, då helt utan vax och skit.

Skulle aldrig ta Dax Vax i mitt hår, inte i något sammanhang. Visst, frisyren håller bra, men det är inte bra för ditt hår och det luktar dessutom skitäckligt. Nej, usch!
Till överst på sidan Gå ner
Bichkop

Bichkop


Antal inlägg : 68
Registreringsdatum : 08-05-15
Ort : Där jag är e’re alltid bäst

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 4:54 pm

De få gånger jag använder DaxVax och försöker få ut det så tar jag helt enkelt en dusch, låter håret torka, kladdar av det som är kvar i en handduk och sen en till dusch så är det borta. Dock så är detta ruggigt jobbigt att behöva upprepa hela tiden. Rapsolja låter intressant.
Till överst på sidan Gå ner
Tyst för fan
Admin
Tyst för fan


Antal inlägg : 119
Registreringsdatum : 08-05-14
Ålder : 40
Ort : Falkenberg

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 5:25 pm

morgel skrev:
Ja, ja, JA! Jag älskar dig TFF, och jag älskar rapsolja. Puss på er alla.

Haha, trevligt att det funkade. jag tar dock ingen cred då jag bara tipsa om det. Slapp du raka av håret iallafall Moorgul, för det är du?
Till överst på sidan Gå ner
https://atomheartmother.swedishforum.se
morgel




Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 08-05-16

Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Emptyfre maj 16, 2008 6:19 pm

Tyst för fan skrev:
morgel skrev:
Ja, ja, JA! Jag älskar dig TFF, och jag älskar rapsolja. Puss på er alla.

Haha, trevligt att det funkade. jag tar dock ingen cred då jag bara tipsa om det. Slapp du raka av håret iallafall Moorgul, för det är du?

Minst sagt trevligt. Började faktiskt bli lite orolig för hårets framtid, så det var skönt att få behålla det. Och visst är det jag.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur f*n tvättar man ur dax vax?   Hur f*n tvättar man ur dax vax? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hur f*n tvättar man ur dax vax?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Off Topic-
Hoppa till: