Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Tråden om lättlagad mat

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Hans_Lind
a.k.a Hirvi
Hans_Lind


Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 08-05-15

Tråden om lättlagad mat Empty
InläggRubrik: Tråden om lättlagad mat   Tråden om lättlagad mat Emptyfre maj 16, 2008 12:56 am

Hot hot Chorizo är väldigt lättlagad och väldigt god, bara så ni vet.

vad har ni att rekommendera? Makaroner och korv? Köttbullar med.. makaroner? Micropizza?
Lättlagad mat är en konst som inte alla får i hagen behärskar, matlagningen simplaste del.

Lättlagad mat är INTE det man vinner kock-sm med, men det som inte är svårt att laga och därför lätt.. king
Till överst på sidan Gå ner
Curtis

Curtis


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 08-05-15
Ålder : 38
Ort : Kungälvsbo i Exil

Tråden om lättlagad mat Empty
InläggRubrik: Sv: Tråden om lättlagad mat   Tråden om lättlagad mat Emptyfre maj 16, 2008 1:50 am

Jag kan rekommendera det jag äter mest när jag bara lagar till mig själv.

Först Tortellini med röd pesto, väldigt enkelt, bara att koka tortellinin och sen applicera röd pesto och lite andra kryddor man gillar, typ basilika

Nummer två är Wokade grönsaker med korv och nudlar, bara att steka korven och de wokade grönsaker, samtidigt kokar man nudlarna. Tillslut så häller man nudlar i stekpannan med korv och grönsaker, sen är det bara att tillsätta sötsur-sås och typ basilika..

Mitt problem är att basilika styr mitt liv.. king
Till överst på sidan Gå ner
Sandberg
Utvikningsbrud
Sandberg


Antal inlägg : 54
Registreringsdatum : 08-05-16
Ort : Borås

Tråden om lättlagad mat Empty
InläggRubrik: Sv: Tråden om lättlagad mat   Tråden om lättlagad mat Emptyfre maj 16, 2008 8:20 am

En variant av carbonara som jag gör som är mycket god. Går förövrigt ettan på HR men ska visserligen byta så mat är lite av en passion för mig.

Finhacka en lök. Fräs. Hacka ner ett par championer. . Tärna ett packet bacon och stek tillsammans med championerna och den frästa löken. Tillsätt ett pack grädde (2 dl tror jag att det är) och en köttbuljong. Låt koka ett tag, krydda med svartpeppar vid behov.

Servera med pasta. Grädden kan vara allt ifrån 4% till 40% men blir godast destå fetare, jag gör med 14% eller vad det är.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.guliganerna.se
Sponsored content





Tråden om lättlagad mat Empty
InläggRubrik: Sv: Tråden om lättlagad mat   Tråden om lättlagad mat Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Tråden om lättlagad mat
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Off Topic-
Hoppa till: